خدمات شبکه و سرور

خدمات مشاوره، نصب و راه اندازی شبکه

با گسترش فناوری و نیاز به بهره‌مندی از خدمات شبکه در حوزه فناوری اطلاعات، نیاز هر سازمان و یا مجموعه به ارتقا و تامین تجهیزات شبکه روز به روز در حال افزایش می‌باشد. راه‌اندازی دیتاسنتر، راه‌اندازی شبکه و راه‌اندازی انواع سرویس‌های تحت شبکه، کنترل شرایط محیطی و مانیتورینگ در شبکه‌های محلی، امکان ارتباط از راه دور به سرویس‌ها و خدمات شبکه از جمله نیاز مندی های  سازمانی می‌باشد. ارائه خدمات مشاوره به شرکت‌ها، سازمان‌های خصوصی و دولتی در پروژه‌های مختلفت شبکه به عنوان ناظر بر عملکرد پیمانکاران و مجریان پروژه، ارائه راه‌کارهای فنی در خصوص مدیریت پروژه، زمانبندی پروژه، هزینه پروژه، بررسی ریسک‌های احتمالی پروژه، همچنین تدوین اساسنامه پروژه  بعلاوه خدمات مشاوره خرید تجهیزات شبکه، نصب و راه اندازی شبکه و سرویس‌های تحت شبکه، یکی از مهمترین اقدامات اولیه خدمات شبکه میباشد. راه‌اندازی شبکه شامل اقداماتی نظیر طراحی و اجرای زیرساخت شبکه، طراحی و اجرای اتاق سرور، در مقیاس‌های بزرگتر طراحی و آماده‌سازی دیتاسنتر و سایر فعالیت‌هایی مربوط به آن می‌باشد. یک طراحی شبکه درست و اصولی می‌تواند زیرساخت کسب و کار را به بهترین شکل ممکن فراهم سازد. قبل از راه اندازی شبکه باید امکانات مورد نظر جهت راه اندازی زیرساخت و خدمات زیرساخت شبکه مشخص شوند.

خدمات نگهداری و پشتیبانی شبکه

خدمات و پشتیبانی شبکه‌‌های کامپیوتری در حال حاضر یکی از بزرگترین نیازهای شرکت‌ها، مؤسسات و سازمان‌ها در حوزه انفورماتیک می‌باشد. رشد و نفوذ فناوری اطلاعات در تمامی حوزه‌های کسب و کار موجب شده است که نیاز مبرم و شدیدی در زمینه نگهداری و پشتیبانی کامپیوتر و شبکه، تجهیزات شبکه‌های کامپیوتری و سرویس‌های مرتبط با آن برای صاحبان کسب و کار احساس گردد. تعمیر و نگهداری منظم سیستم‌های کامپیوتری از بسیاری مشکلاتی که به علت عدم رسیدگی به شبکه به وجود می‌آید می‌کاهد و خرابی‌های دایمی را از شبکه های کامپیوتری شما دور نگه می‌دارد. خراب شدن یک کامپیوتر، به معنی عدم کارائی یک کاربر و قطع شدن شبکه به معنی تعطیل شدن یک بخش و اتلاف زمان برای چند کاربر خواهد بود. در صورت نداشتن یک پشتیبان شبکه و پشتیبان کامپیوتر زمان بسیار زیادی از پرسنل تلف شده و این قطعا به ضرر و زیان شرکت ها خواهد بود. بدتر از این موضوع، ویروسی شدن شبکه و یا از بین رفتن اطلاعات بوده که باعث آسیب جدی به کسب و کار مدیران خواهد بود و مدیران به خوبی این موارد را درک می نمایند. با توجه به اهمیت نظارت و پشتیبانی شبکه و سیستم های کامپیوتری، شاید برای شما به صرفه‌تر باشد که بخواهید تعمیر و نگهداری و پشتیبانی شبکه خود را به یک شرکت معتبر واگذار کنید.

طراحی پسیو و اکتیو شبکه

پسیو شبکه : کابل کشی شبکه ( Passive ) در واقع ستون فقرات یک شبکه را برای برقراری ارتباطات تشکیل می‌دهد. بدین ترتیب داشتن شبکه ای سریع نیازمند داشتن سیستم کابلی ( پسیو ) باکیفیت است .

خدمات پسیو شبکه در واقع فقط به خدمات نصب و پیاده سازی زیر ساخت شبکه، نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه و سرور، خدمات کابل کشی شبکه، نصب و راه اندازی تلفن VOIP، برق و UPS و …  گفته می شود. 

اکتیو شبکه : اکتیودایرکتوری یکی از سرویس های شرکت های بزرگ ماکروسافت و یکی از رول های ویندوز سرور به شمار می رود. خدمات اکتیودایرکتوری با هدف کنترل متمرکز کاربران و منابع به جهان شبکه قدم گذاشت نصب و راه اندازی اکتیودایرکتوری بر روی سرور، وظیفه ای از جمله احراز هویت کاربران و مشخص کردن سطح دسترسی افراد و کامپیوترها را به عهده سرور مذکور می گذارد. که در پایان امنیت زیادتر و مدیریت بهتر را به شما هدیه می دهد.

خدمات اکتیو در واقع همان فعالیت های نرم افزاری شبکه و پیکر بندی امن تجهیزات شبکه می باشد.

Selling a house in South Dakota has never been easier—check out https://www.cashhomebuyers.io/south-dakota/ for additional information.

طراحی و اجرای اتاق سرور

اتاق سرور از جهات مختلفی به‌عنوان مهم‌ترین بخش شبکه محسوب می‌شود. اتاق سرور در واقع مرکز کنترل و مدیریت شبکه بوده و تمامی تجهیزات سخت‌افزاری شبکه شامل سرورها، سوییچ‌ها، روترها و غیره در این محل قرار می‌گیرند. اتاق سرور اتاقی است که برای ذخیره، نگهداری و مدیریت سرورهای کامپیوتری و اجزای مرتبط با آن استفاده می شود.
طراحی و راه اندازی اتاق سرور دارای استانداردها و نکات زیادی است که می‌بایست مورد توجه و دقت قرار بگیرند. طراحی و راه‌ اندازی اتاق سرور کارآمد و موثر، برای شرکت‌ها و کسب و کارهای مدرن امروزی، بسیار مهم است و جایی برای خطا در نصب و راه‌ اندازی آن‌ها وجود ندارد. در طراحی اتاق سرور بسیار مهم و ضروری است که تجهیزات اتاق سرور به گونه‌ای در نظر گرفته شود که بعد از نصب و راه‌ اندازی، اتاق سرور بتواند حداقل برای ۱۰سال بدون مشکل و ایراد اساسی، کارایی لازم را داشته باشد.

نصب و راه اندازی UPS

قطع شدن برق در سطح شهر برای شرکت‌های مدرن امروزی دردسرهای شدید و هزینه‌های گزافی ایجاد کرده است. شرکت‌هایی که می‌بایست از شروع ساعات اداری فعالیت بی‌وقفه‌ای داشته باشند و یا شرکت‌هایی که به صورت 24 ساعته باید تجهیزات و سرورهایشان روشن بوده و به مشتریان خود سرویس‌دهی کنند به‌دلیل این قطع و وصل شدن‌ها هزینه‌های زیادی را متحل می‌شوند و نارضایتی‌هایی را از سمت مشتریان خود دریافت می‌کنند. همچنین نوسانات بسیار زیاد برق موجب وارد شدن خسارت‌های مادی به تجهیزات گران‌قیمت شبکه از جمله سرورها، روترها، سوئیچ‌ها و … می‌شود. به‌همین جهت استفاده از تجهیزات برق اضطراری و UPS می‌تواند کمک بسیار زیادی به شرکت‌ها کند. البته باید در نظر داشت که نصب دستگاه های یو پی اس و راه اندازی آن باید به درستی و بر پایه اصول صحیح انجام شود . زیرا دستگاه یو پی اس دستگاهی است که مستقیما با تجهیزات الکترونیکی در ارتباط است و اگر مشکل فنی به دلیل راه اندازی غیر صحیح در آن رخ دهد ، به معنی خرابی و یا گاهی سوختن تجهیزات الکتریکی گران قیمت می باشد.

نصب دوربین های مدار بسته

مکان های مختلفی مانند کارگاه و کارخانه های صعنتی بزرگ همیشه به یک یا دو نگهبان نیاز دارند، اما مدیر آن شرکت و کارگاه میتواند با نصب دوربینهای مداربسته در مکان های مختلف کارگاه خود هر لحظه کارگاه خود را مشاهده کند و از وضعیت وسایل های داخل کارگاه خود با خبر باشد، حتی در بعضی از پارکینگ ها دوربین های مدار بسته وجود دارد و می توانید با دسترسی به این دوربین ها تمام پارکینگ را زیر نظر خود داشته باشید و افراد غیر مربوط به ساختمان را کنترل کنید.
یکی از بهترین قابلیت هایی که دوربین های مداربسته دارند میتوانید ویدیوهای ضبط شده ای که چند روز پیش هم از مکان مورد نظر گرفته شده را مشاهده کنید و آنها را مورد بررسی دقیق تری قرار دهید و تمامی موارد مشکوک را پیگیری کنید، این ویدیوها بر روی یک هارد که به دوربین مدار بسته متصل است ذخیره میشود و شما تا هر وقت که میخواهید میتوانید آنها را نگهداری کنید و یا حذف کردن آنها را اتوماتیک کنید که هر ۱۵ روز یا یک ماه یک بار هارد کاملا پاک شود.

ما اینجا هستیم برای کمک به شما !

جهت مشاوره و کسب اطلاع در خصوص نحوه و مدت انجام پروژه، میزان تعرفه، کیفیت و یا هر موضوع مرتبط با فعالیت شرکت، با شماره تماس ، ایمیل و یا اینستاگرام شرکت ارتباط برقرار کنید. حل مسائل شما آرزوی ماست.

تهران ، شهرک صنعتی چهاردانگه خیابان شانزدهم

۰۲۱-۵۵۲۷۲۰۵۴
۰۹۱۲-۲۷۱۱۶۵۵
۰۹۱۹-۵۶۴۲۸۱۶

۰۹۱۰-۵۵۳۹۰۷۲

Digitcompany@mihanmail.ir

Digitcompany_ir

حق کپی رایت برای شرکت خدمات گستر دیجیتال محفوظ است – ۱۳۹۹